Creëer duidelijkheid met wayfinding

15.01.24

Wil je als bedrijf meteen een goede eerste indruk maken? Creëer dan duidelijkheid door wayfinding in te zetten in en rond je bedrijfsgebouw.

Want stap even in de schoenen van je bezoekers, klanten of eigen medewerkers. Bij een eerste werkdag, een levering of een kennismakingsgesprek… zelfs met goede voorbereiding kunnen ze de weg kwijtraken. Zou het nog een gebouw verder zijn? Ik ga te laat zijn! Misschien moet ik het pakketje hier maar achterlaten? STOP! Met duidelijke wayfinding op je bedrijfssite vermijd je dat bezoekers verdwalen.

Wat is wayfinding?

Het omvat alle manieren waarop mensen zich oriënteren en navigeren in de fysieke ruimte. Door jouw bedrijfssite van de nodige signalisatie te voorzien, creëer je duidelijkheid voor iedereen die aanwezig moet zijn. Dankzij onze eindeloze mogelijkheden van outdoor en indoor signalisatie weten bezoekers in één oogopslag waar ze moeten zijn. Bovendien geef je ze de kans om ongedwongen kennis te maken met jouw merk.

Wayfinding - bedrijfscommunicatie - gebouwreclame

Eindeloze mogelijkheden

Signalisatie gaat natuurlijk verder dan enkel bewegwijzering. Denk maar aan een gevelbanner die jouw locatie aanduidt, of een gepersonaliseerde brievenbus met jouw logo die al vanaf de straatkant laat zien waar je gevestigd bent.

Duidelijke signalisatie begint reeds bij de toegangsweg en de ingang van je bedrijf, want dit is het eerste moment waarop bezoekers in aanraking komen met je merk. Zorg ervoor dat ze vanaf het eerste moment zien waar ze heen moeten. Een grote reclamezuil, een vlaggenrij die al van ver opvalt, of verlichte doosletters op je bedrijfsgebouw – maak een statement. Eenmaal binnen moeten bezoekers ook daar duidelijk de weg vinden. Raambelettering, vloerstickers, of slimme schermcommunicatie – alles is mogelijk om verschillende doelgroepen aan te spreken.

Wayfinding - bedrijfscommunicatie - gebouwreclame

Dag en nacht herkenbaar

Dankzij onze diverse lichtreclamemogelijkheden ben je ook ‘s avonds zichtbaar, waardoor je constant herkenbaar bent. Overweeg de potentiële geïnteresseerden die nog langs jouw gebouw kunnen passeren na kantooruren… Het aanduiden van jouw openingsuren op de voordeur kan er ook voor zorgen dat bezoekers terugkeren indien je gesloten bent. Zonder info gaan ze misschien gewoon meteen naar een andere partij.

Laat je inspireren door de eindeloze mogelijkheden:

reclamezuilen, gepersonaliseerde brievenbussen, raambelettering, muurbestickering, signalisatiepanelen, gevelbanners, bedrijfsvlaggen, 3D logo op de gevel, reliëfletters,…

't is om te blijven plakken!